خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

ضمن خیر مقدم به تمامی عزیزان ، که با حضورشان این جمع را منور نموده اند ، خدمت عزیز گرامی آقا کامران عارضم ،  

در مورد تشخیص جوجه خروس از جوجه مرغ  بدون استفاده از سکسر و از نظر ظاهری سه راه را پیشنهاد میگردد .  

1- معمولا در نژادهای خروس جنگی حالت جمجمه  و گردن در مرغ و خروس متفاوت است ،جوجه خروسها دارای جمجمه ای تقریبا گرد و نوکی کلفت و ابرو هایی گوشت آلود ترند و گردنی بظاهر کوتاه تر دارند ، بقول یکی از اوستادان فن سر جوجه خروس از تخم که در میآید روی بدنش سنگینی می کند ولی مرغها سری ریزتر دارند اگرچه گرد باشد و نوکشان بسیار کشیده تر بنظر میرسد و برخلاف جوجه خروس که تقریبا نوک هلال گونه دارد . 

2 - صدای جوجه خروس با  جوجه مرغ بسیار متفاوت است صدای جوجه خروس مقطع و جیرش در انتها زنگ گونه است ولی صدای جوجه مرغ ممتد و جیرش ریز میباشد . 

3-پوسته بالای و پایین مقعد جوجه را به آرامی کشیده بنحوی  که معقد کمی باز شود اگر  معقد لب بالایی خود را گرد نمود و نخود مانند گردید  از داخل فقط یک شیار تیز  مشهود گردید و  نوک لبه بالا رو به پایین آورد جوجه خروس و  اگر لبه شروع به باز شدن از طرفین نمود و دو شیار در طرفین معقد  رو به بالا میل نمود و شیار بالا گودی ملایمی داشت و بصورت نخود مانند جمع نگردید ،جوجه مرغ میباشد.   

 

البته باید اشاره کنم تمام راههای تشخیص ذکر شده دارای خطا بوده و حتی استفاده از سکسر هم خطا دارد ولی امروزه با تست ویتامین k موجود در کرک جوجگی میتوان به قطعیت اظهار نظر نمود.  

 

درمورد سئوال دوم: خرخر می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد حتی علائم بعضی از مسمومیت ها ،  

بهترین راه برای مبارزه با اینگونه بیماریها  جدا سازی و قرنطینه بوده بنحوی بعد از رسیدگی به بیمار دستهای خود کاملا شسته و ضد عفونی کرده  و بعد با دیگر طیور تماس پیدا کنید ، نمونه خون پرنده را به آزمایشگاه طیور برده و از نوع بیماری مطمئن شوید ،سیر رنده شده را با ماست و آرد  مخلوط نموده ، بصورت نواله برای تغذیه استفاده نماید ،اگر مرغ دچار  این عارضه شده از تخمهایش در جوجه کشی تا رسیدن به سلامت کامل استفاده نکنید و اگر خروس بود باز از تخمهایی که از نفطه اوست در جوجه کشی استفاده نکنید ،  

تا زمان بهبودی  کامل به جز با دستور پزشک ویتامین را قطع نموده ، سعی کنید از سبزیجات  نیمه پخته الاخصوص شلغم ،برگ چغندر درتغذیه نیمه دوم روز استفاده و جای پرنده را گرم نگهدارید ، سعی کنید بیش تر از خانواده  فرازولیدونها در درمان بیماری سود جسته و تنها در صورت تجویز دامپزشک پس از معاینه از پنی سیلین جی بهره بگیرید، 

در آخر باز اشاره میکنم خرخر دلیل بر بیماری آنفالانزا  نمیباشد

   

نظرات 2 + ارسال نظر
کامران شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:44 ق.ظ

درود بر شما دیگه نمیدونم چطوری از شما تشکر کنم که برای این حقیر اینقدر وقت خودتونو تلف کردین. امیدوارم به جاهایی برسم که بتونم برای شما کاری انجام بدم و این زحماتتونو جبران کنم.تو زندگیم ادم کم تکبر مانند شما تا به حال ندیدم امیدوارم که همواره خدا نگهدار و روزی دهنده نسبت به شما باشه.

پوریا شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:11 ق.ظ

نظر خواهی
بزرگواران خواهشمندم بدون تعصب مشخصات لاری اصیل مورد پسندتون رو اظهار بفرمایید که به یک جمع بندی مناسب از سلیقه لاری بازان برسیم
www.caspianrooster.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد