خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

ادامه بحث درباره اجداد نژادهای جنگی و اوامر دوستان

 سلامی به طراوت نسیم بهاری ، نثار مقدمتان ،  

  

آقا بهزاد عزیز . کلا خودخوری ، پرخوری،و تخم خوری علتی روانی دارد ولی در بعضی مقالات عنوان شده است  دلیل این فرآیند  کمبود مواد معدنی میباشد با این حال این مسئله بطور قطعی اثبات نگردیده،و فقط در مورد مرغهای همراه با خروس خوردن پر گردن خروس سبب تحریک هورمونهای جنسی شده و علاقه به جفتگیری را در مرغها بیشتر مینماید، بهترین راه برای مبارزه با با خوردن تخم قرار دادن یک جعبه   که ورودی آن توسط پارچه آویزان دید داخل جعبه را کور کرده باشد در قفس بوده و عادت دادن مرغ به تخم گذاری در جعبه، جا دارد نکته بسیار مهمی را در این مورد به شما گوشزد کنم بعضی از خروسها علاقه زیادی به خوابیدن روی تخم بعد از تخم گذاری مرغ دارند یادتان باشد، خروسها در زمان نشست و برخاست بدلیل ناشی گری تخم را نابود می کنند ، بنابر این جعبه از هیکل خروس کوچکتر باشد. 

 

 آقا رضای عزیز ، باز از شما بابت سئوالات بجایتان تشکر میکنم واقعا سئوال بسیار خوبی را مطرح کردید من به همراهانی مانند شما  که اینطور با عمق مطالب را مطالعه می کنید افتخار می کنم و همانطور که قبلا نیز به عرض رساندم ، این خروس را چون شباهتی با نسل های بومی غیر خالص منطقه داشت را به تصویر در آوردم و  به  بنده  تعلق ندارد ، فقط محض مثال است . 

  مرغ وخروسهای جنگی در هر فرم و اندازه ای بعد از سن بلوغ مانند تمامی مرغ وخروسها ، جنگیدن را آغاز مینمایند ، ولی جنگیدن آنها تفاوتهای بسیاری با مرغ و خروسهای غیر جنگی دارد و آن داشتن شگردهای درونی و استفاده از فنون جنگ و زیبا جنگیدن و از همه مهمتر مقاوم وپایداری در جنگ  است و بنحوی که جنگاوری آنها بر خصایص دیگر آنها را مانند تولید گوشت و تخم مرغ و زیبایی آنها   بچربد ، و استفاده از جنگنده گی آنها الویت پرورش آنها باشد ، بسیاری از دوستان خصایصی را در مورد اصالت عنوان میکنند ، بسیار عالی بنده عاشق خروسهای زیبا هستم اگر این خروسها از نظر نسلی توان جنگیدن نداشته باشند،  جزو خروس تزئینی هستند ، بنده هم چند نژاد از اینها دارم که به هیچ قیمتی نمی فروشمشان و تنها از دیدنشان لذت میبرم.  

راز بدست آوردن خروسهای جنگی از خروسهای شبه جنگی بومی این است : اول جنگیدن آنها باید تست شود و بعد در نسل گیری ها  باید یکسری صفات را که مربوط به فیزیک جنگی است دنبال نموده ، تا جایی که دیگر بین جوجه ها  و والدین از نظر ساختاری شباهتها یکسان شود ، پس می توان نتیجه گرفت میزان جنگندگی مبنای انتخاب اولیه بود البته نباید توقع داشت این نژادهای نا خالص حریف خروسهای جنگی متداول شوند این معیار باید نسبت به نسل های مشابه سنجیده شود و در فیزیک اولیه نیز باید شباهت هایی با نژادهای متداول جنگی وجود داشته و معلوم باشد نسلی در وجودشان نهفته است ، این کار علاقه و  سالها صبر و پشتکار میخواهد ، انگلیسی ها برای بدست آوردن نژادهای جنگی جدیدشان  بیش از صد سال تلاش کردند ولی  نژادهای ایرانی بعلت خلوص زیادشان بین 10 تا 15 سال  بیشتر کار ندارند ، و حتی بعضی از آنها  در مناطقی از ایران در حد خالص وجود دارند ، که با 4 تا 5بار خالص گیری تثبت میشوند ، پس همت کنید تا نسلهای فراوان کشورمان ایران عزیز را از کمر این نسلهای ناخالص بیرون بکشیم و منطقه زندگی خود را با افتخار دارای یک نسل منحصر به فرد نماییم ، افتخار بر شما        

  

 

 همراه عزیزم  ، درود بر شما که اینقدر نکته سنج هستید و سبب میشوید ،بنده توضیحات را کامل کنم ،   کاملا درست است بنده هم اکنون هم چند نژاد ناخالص را به سمت خالص شدن هدایت میکنم ، ولی در نظر بگیرید چند برابر این نسلها  ،نژاد خالص دارم  با این حال بنده از سخنان این آقا نسبت به نسلهای خودم  نا خالص و خالص ناراحت نیستم ،  ولی  بعضی از نسلهای بنده ثمره تلاش استادان بزرگی هستند که بنده  به شاگردی آنها را افتخار نموده ، همیشه دست بوسشان هستم ، پس اگر کسی به یکی از این نسلها توهین کند و بزرگی را که آلان در بین ما نیست و را مورد اهانت قرار دهد ، باید گوشمالی شود ، بنده با در نظر گرفتن ادب در مقابل بی ادبی ایشان به آن استاد فانی آن مطلب را خدمت آن دوست  عرض کردم ، و ایشان هم سرش را تو لاک خودش کرد ، برایش قسم خورده ام اگر یکبار دیگر حتی از کسی بشنوم در مورد آن خدا بیامرز حرف زده ، چه شوخی ،چه جدی ، ضمن فاش نمودن اسمش کاری خواهم کرد خروسبازی را کنار بگذارد ، چون این رسم عشقبازی نیست و  کسی که این مرام را داشته باشد راه و رسم عشقبازی را نمیداند  و من هم با این گونه افراد مدارا نمیکنم حتی اگر دوست 2۰ ساله من باشد ، هر کس هم پشتوانه ایشان شود ، برای من فرقی نمی کند ، اگر شده باشد از مریخ هم خروس بیآورم جلویش می ایستم   

  ثمره یک عمر عشقبازی یک انسان  حتی اگر تاج و ریشش به اندازه مرغان تخمگذار ماشینی هم باشد برای بنده عزیز  و محترم بوده و به نگهداری از این نسل افتخار میکنم و دلیل دورگ بودن آنها هم نیست و اگر آن بزرگ آنها به بنده قالب کرده به کسی ربطی ندارد، هرچه هرکسی دوست داشت به خودم و نسلهای خودم بگوید و آن موضوع که بعضی از نسلهایم را از توی دهاتها پیدا کرده ام  اصلا ربطی به این موضوع نداشته چرا که خودم اقرار دارم و به این موضوع هم افتخار میکنم ، و آن آقا مرغ و خروسهایش را از آمریکا برایش نیآورده اند که بخواهد  به بنده که مرغ وخروسهایم دهاتی  هستند ایراد بگیرد ،  هفتاد در صد مرغ وخروسهای آن  آقا از نسلهای  بنده هستند ،  با اینکه چند روز پیش یک ساعت تلفنی هرچه دهنم در آمد به او گفتم ، مسخره بازی در آورد ، موضوع را شوخی عنوان کرد  و تکرار این مطالب جهت آن است که بعضی ها که با هم جلسه میگذارند و پشت سر میگوند آن خدا بیآمرز نسل چیل تربتش را به رضا ایلی انداخته  و این نسل دورگ است و یکمتر تاج دارد  و.........هم مواظب باشند ،  بنده با علم 15 سال پیش این نسل را خریدم  و ایشان نصف قیمتی که خودم در نظر داشتم با من حساب کرد ، تاج و ریشش را هم دیدم  و  خریدم  ،  اگر احساس نا مطلوبی هم دارید رفاقت را پیش نکشید و خجالت هم ندارد  ، 20 تا از خروسهایم نوبت میدان بهشان نرسیده   ،تازه خروس های  حاج ابراهیم ، آقا سالاری و  آقاامیر زندی ودیگر شرکایم هم هستند ،  ،لش به لش هم میکنم که قمار محسوب نشود ،از نسل چیل ام هم می آورم ، اگر میخواهید آبرویتان حفظ شود  ساکت شوید و  موضوع نسل چیل را بعد از 15 سال پیش نکشید ، خجالت دارد بگذارید خاک آن مرحوم سرد شود ، مثل اینکه سر خروسهایتان روی تنشان زیادی میکند ،به آن چهارتا خروس که در کوله هایتان دارید هم ننازید دو سال پیش خودتان دیدید که بخاطر شما چه بلایی سر آن خروس انداز شارلاتان با آن ادعا درباره خروسهایش  آوردم  ، درس عبرت بگیرید و سر به سر من نگذارید مگر بنده کاری با شما دارم ، بنده دارم با دوستانم در این  جمع حال میکنم ، و شما  با سخنانتان مزاحمید ، چون می دانم به این وبلاگ سر میزنید برایتان نوشتم   

 

همراه عزیزم بنده با افتخار میگویم نسلهای جنگی بومی ایرانی پرورش میدهم  هر چه هم درباره نسل هایم بگویند ، مشکلی نیست ،  برای امتحان نسلهای خودم دوستانه و بی سر و صدا در کسو و گرو همانطور که تا آلان بوده ، ذاتشان اثبات یا رد کرده ام ،  ولی  موضوع سخن ،  دورگ بودن نسل چیلی است که بنده در کرج  در خانه پدرم  نگهداری میکنم و توهینی که به روح یک مرد وارسته شده  و ثمره  یک عشق است ،و  بی مزه گیهای که پشت سرم گفته شده و  آدمی لوسی وقیحانه آمده برای خود شیرینی چند تا لوس تر خودش برای من پیغام گذاشته با چرت و پرت گفتن راجع آن مرحوم و دورگ خواندن ثمره عشقبازیش توهین کرده است  ،  

همراه عزیزم  به شما قول می دهم راجع میناب و  نسل خروسهای مینابی و جنگ میناب و یکی از نسلهای خالص شده توسط  خودم که ریشه مینابی دارد  عریضه جالبی را در پست بعدی عنوان کنم ، فرمایش شما بهانه شده تا از خجالت این آقایان بر آیم ممنونم

دوست عزیزی از اصفهان

سرور گرامی  ، از نسلهای بومی که در دهات اطراف اصفهان هنوز هم گاهی سویه ضعیفی را  از خود  بارز مینمایند ، و احتیاج به خالص گیری داشته تا کلا صفات اصلی خود را بارز نمایند میتوان خروسی صابونی رنگ را نام برد ، که حدس بنده بنابر تجربه در این  خصوص این است که پس از چندین بار برتر گزینی و آمیزش آنها ، نسلی با قدی بین 55 تا 65 سانت ، با چشمانی قرمز خونی و تاجی   اناری بلند و افتاده ،  ریشی کوتاه ، دمی نسبتا خوابیده و وزن تقریبی 4 کیلو گرم  بدست خواهد آمد ، شکل خروسهای فعلی  ذکر شده  قبل از خالص گیری  تقریبا شبیه تصویر زیر میباشد.( این خروس به بنده تعلق ندارد  و بنده فقط محض مثال این تصویر را نشر نمودم ). 

 

 

 

 

البته تاج مهری کوچک به رنگ راک ، هم در چند گله با سوی ضعیف در اطراف اصفهان دیده ام  ، که چون این رنگ در میان طیور بومی ایران بسیار متداول میباشد ، حدسا این نوع بدلیل وفور در منطقه شاید بومی اصفهان باشد . 

 

 

 

 

                                                

لازم به ذکر است نسلهای بیشماری دیگری  هم در این استان وجود دارند ولی آنچه بنده بدنبالش بوده و هستم سوی های کاملا مشهود میباشد که تا ضریب خطا را کمتر شود ، سوی طیور جنگی بومی در شمال و غرب استان اصفهان بیشتر از شرق و جنوب بوده و تقریبا  سمت کاشان در دهاتی که طیور بومی دست نخورده تری دارند ،  بروز صفات جنگی بیشتر در میان گله ها دیده میشود و تنوع نسلها بیشتر میشود  حتی در منطقه ای نسل مجزا و منحصر به فردی را دیدم که در هیچ کجا هنوز ندیده بودم و احتمالا  طیور جنگی بسیار بلندی را میشد از آنها استخراج کرد . شاید امسال با راه اندازی کوله کرج این امر را به انجام رساندم ،  

      

  آقا رضای گل و عزیز ، این خروس همانطور که شما فرمودید خروس جالبی نیست و هدف من این بود به شما گوشزد کنم در لابلای اجداد  این خروس ممکن است نسلهای خوبی وجود داشته ، اگر کسی بخواهد از یک منطقه خروس جنگی خاص آن منطقه را بدست آورد باید از همین ها شروع کند ، بخدا من شاید 5  نژاد بی نظیر را از مرغ و خروسهایی مانند این طی 10 سال یا بیشتر ممارست و تلاش بدست  آورده ام ، نژاد های جنگی مانند طلای ناب هستند ، شما باید اول خاک برده و شست وشو دهید ، تادانه های سنگین فلز ته نشین شود سپس سنگ ها طلا را از میان سنگهای بی ارزش جدا نماید و بعد در کوره مذابش کنید ، و نا خالصی های درون وجودش را بگیرید و آخر قالبی در خور پیدا کنید و کم کم با تکنیکی خاص خنکش کنی تا طلایی درخشان و  بی غش داشته باشید ، دقیقا خالص گیری از نژاد بومی هم همین طور بوده و با جدا سازی جوجه های برتر و آمیزش دوباره آنها چندین بار  پشت به پشت تا تثبیت فرم جنگی  باید ادامه یابد و در ضمن باید تکنیک و علم و تجربه اینکار را هم  فرد داشته باشد 

 وگرنه نژادهای جنگی هر منطقه را روی زمین نخریده اند تا بنده بروم دوتا بیاروم دو روز بعد هم بگویم این نژاد مال فلان جاست ، غالبا نژادهای بومی در داخل همین ها خفته است و ما باید بیرونشان بکشیم ، در هر صورت به نکته خوبی اشاره کردید ، و جا داشت توضیح مفصلی برای سروران عزیزم بیان نمایم ، ممنونم عزیزم که با شجاعت  و دقت سئوال خود را مطرح فرمودید ، من از شما میخواهم هرکجا لازم دیدید توضیح بخواهید و من از  نکته سنجی و دقت دوستان در مطالب بسیار خوشحال میشوم     

 این عکس از یک خروس خارجی گرفته شده ، چهل تاج های کردی باهیکلی به بزرگی این خروس (6 دانگ) و تاج وریشی و کله ای شبیه این خروس ، با این تفاوت رنگ چشمها سبزروشن بوده وگردنشان پر زیادی داشته و مثل این خروس لخت نیست ،و دم نیز کمی از به سمت بالاتر است  

البته حالت روی تاج دندانه دندانه است و مثل تاج این صاف نیست

               

در ضمن تمامی دوستان میتوانند باذکر محل سکنا از شکل و ظاهر نمونه بومی منطقه در صورت آگاهی بنده اطلاعاتی کسب کنند

سپاس سرورانم

صد سپاس و صد درود بر شما سرورانی که محبتتان همیشه شامل حال من است ، این چند روزه با اینکه خودم کیش بودم ،و مشغول به امور کاری ، در بندر عباس مجموعه بنده دچار یکی از حادترین بیماریهای فصلی شد ، فکر میکنم ، دوره اش تا یکی دو روز آینده به پایان برسد ، تلفاتم تقریبا سنگین بود ، ولی پرورش مرغ و خروس این مشکلات را هم دارد ، خدمت عزیزانم عارضم ، بسیاری از بیماریها بمرور  نسبت به آنتی بیوتیکها مقاوم شده اند ، به علت همین امر  بسیاری از  بیماریها کشنده تر از پیش ظاهر میشوند ، درجه حرارت 18 تا 30 ایدآل ترین درجه برای ابتلای طیور به بیماری عفونی میباشد لذا در این دما سعی کنید بیشتر نکات بهداشتی را رعایت فرمایید ، و یادتان باشد ، در صورت بروز بیماری تا حد ممکن از غذای سبک و زود هضم استفاده و از کسو و گرو خروسهایتان اجتناب کنید ، حتی خروسها از مرغها جدا کنید تا خروس ها در اثر جفتگیری ضعیف نشوند ، دود کردن اسپند جهت ضد عفونی هوا ومحیط بسیار نافع است ، و یادتان باشد ، در کف قفس ها آهک و یا مواد ضد عفونی کننده بریزید  با این حال فراموش نکنید ، که ایجاد آرامش و محیط راحت در بهبود بیماران ثمر بخش است ، تلفات را سریعا از محل دور کرده و در صورت امکان بسوزانید و از هیچ عضوی ، از قبیل خار و پر آنها استفاده نکنید بعد از طی شدن دوره بیماری حداقل تا ده روز بیماران شفا پیدا کرده را  قرنطینه و دور از بقیه نگهدارید ،ظرف آب آنها را هر روز ضد عفونی و چندبار آب آنها را در روز تعویض و تازه نمایید و در آخر از تخم آنها در   زمان بیماری برای جوجه کشی استفاده نکنید.   

درباره خروس عماد

خروسی بسیار خوب واصیلی را به نام جان در وبلاگ عماد عزیزم از خرمشهر دیدم ماشاالاه عالی بود ، مشابه نسل  این خروس ( نژاد گنو ) را من از مدتها  پیش دارم روش کار میکنم و  قدشان  90سانت  پهنی شانه هاش 45 سانت وزن 5.8 در فرم ساز میدان. 

 

الآن کیش هستم ، رفتم بندر عکس بهتر و تمام قدی از نسل گنو  میذارم ، شرمنده  

                             

 

این خروس از نسل گنو 2 سال پیش یه میدون ندید زد  ، 3ساعت طول کشید ، حریفش تو میدون مرد ، خودش هم یکهفته بعد در اثر جراحات شدید و خاری که تو ریه اش خورده بود مرد  

5.5 کیلو وزن ، 93 سانت قد ، بخشی فیلم کسو  35 دقیقه ای همین خروس را با هیبرید همین نژاد با سندی 6 دانگ را اگه آقا عماد اجازه بدن  براتون میزارم  

تبریک مجدد به آقای بهزاد

جمع بندی نظر استادان نظر آقا بهزاد برترین نظر شناخته شده ، بنده نیز ضمن تبریک مجدد به ایشان اعلام میدارم ، یک جوجه خروس 6 ماهه از نسل گنو ، بسیار عالی که بردارش را به مبلغ 700000 تومان فروخته ام و ندید محسوب میگردید ، برای ایشان در نظر گرفته ام ، که برسم هدیه از هم اکنون به ایشان تعلق دارد و به امید خدا روز جمعه بنده به بندر خواهم رفت، ضمن انتشار  عکسی از این جوجه برایشان ارسال خواهم کرد ،  مبارکتان باشد

خواهشمندم آقای بهزاد با بنده تماس تلفنی بگیرید ، تا نحوه ارسال را برای شما برنامه ریزی کنم     .09353854216    و 09179010949

خبرخوش دیگر

با عرض ارادت فراوان خدمت تمامی سروران عزیز که با حضور خود پشتوانه و اعتبار وبلاگ خودشان میباشند.  

بزودی ضمن نشر قوانین خروس بوکس ایران بصورت کامل ،  مکان و زمان اولین دوره این مسابقات و شرایط حضور در آن و ثبت نام جهت عضویت در باشگاه خروس بوکس ایران را به اطلاع عشقبازان میرساند امید است جهت کسب عنوان کشوری و افتخار  همراه دیگر عزیزان باشید ،   

 

خواهشمند است عشقبازان عزیز این خبر را به اطلاع دیگر دوستان که از این موضوع بی خبرند و دسترسی به اینترنت ندارند برسانند تا در صورت تمایل همه از این موضوع بهره بجویند . 

 

                      نابرده رنج  ،گنج میسر نمیشود    

  

خبرخوش

به پاس از شرکت کلیه دوستان در مسابقه نظر دهی درباره خروس بوکس تصمیم گرفتم هدایایی به همه دوستان تقدیم کنم مبارکتان باشد.با بنده تماس بگیرید تا درخدمت باشم .

نظر برتر درباره قوانین خروس بوکس ایران

دورد و سپاس بر  تمامی عزیزانی که در نظر دهی  درباره خروس بوکس ایران شرکت نموده و یا مطالب این مقوله را دنبال مینمودند و اهمیت سلامت و امینی خروسها در مبارزات را بعنوان امری انسانی  باور داشتند . جا دارد عرض نمایم ، تمام عشقبازانی که خروس بوکس را باور نمایند برنده این نظردهی هستند . 

داوران نظر آقا بهزاد را به عنوان بهترین نظر برگزیدند . 

آقا بهزاد با تماس با بنده میتوانید جایزه نفیس خود را  ظرف 10 روز دریافت نمایید 

 

گله از یک دوست !!!!!!

عزیزانم ، سرورانم ، بزرگواران 

چرا نمی خواهیم قبول کنیم ، تنوع بسیار زیاد  از نژادی خروسهای جنگی در کشور عزیزمان ایران وجود دارد

چرا نمی خواهیم نژادهای به اثبات رسیده ای دشتیاری ، چهابهاری ، گراشی ، خویی ، اورلاف ، بی دم گیلان ، لار زاهدان ، تاج تبری کردستان ، خسک لری ، چیل تربت ، در گزی ، و ......................صدها نسل پراکنده در نقاط مختلف کشورمان را باور کنیم  

عزیزان من ، من با کلمه لاری مشکلی ندارم ، لاری اصطلاحی عامیانه و ایرانی برای نامیدن این نژادهاست ولی ملاک چیز دیگریست ، 

بخدا نسلهای خالص چشم سرخ ، سبز ، زرد هم مال همین مملکت هستند ، آنها هم حق پرورش و تکثیر دارند ، باید آنها را هم به خاطر غیرتشان ستود ، بخاطر خون ایرانی در رگهایشان ستود ، یک خروس چشم نارنجی کوچک سه دانگ  منطقه سراوان  جلوی 7 دانگ خروس ترک درو نمی دهد ، میماند تا بمیرد ، ولی بعضی از نژادهای بلند خارجی با نیم دونگ بلندتر سر نمیگیرند ، 

تا بحال جنگ زیبای خروسهای جنگی کوچک محلی میناب را دیده اید  

، استیل و قدرت بدنی چهل تاج 6 دانگ و چشم سبز و دم سیخ کردستان را دیده اید ، اگر ما نژادیهایی با چشمهای سفید و دم خوابیده و تاخ مهر و قلم سبز و ................ را در بعضی از نقاط کشور داریم. 

دلیل نمی شود ، بقیه نژادهای خوب ایرانی فراموش کنیم ،  

 

بروید  قوانین باشگاه کلکته را که در 60 سال پیش نوشته شده بود بخوانید ، بدانید این ایدآل از کجا سر چشمه گرفته ، و به ذهن ما رسوخ کرده ، همین است که تو سری از نژادهای خارجی را میخوریم ، 

مرغ و خروس جنگی ما میبرند ،بعد به خود ما به نام خودشان تحویل میدهند ، چهارتا مبنای اصالت هم رویش می گذارند ، عشقباز ایرانی  

نژادهای قدیمی خودش را فراموش میکند و به نژادها ی خارجی نمره لاری گری میدهد، 

 چرخی اینور و آنور وبلاگ ها زدم دلم  آتیش گرفت ، بغض 25ساله ترکید  با شما همراهان عزیزم ،درد دل کردم ، مرا ببخشید ،لاری همان است که باشگاه خروسبازان کلکته گفته ، 

من اشتباه کردم ، بنده  را عفو کنید، که گفتم   ملاک این مشخصات نیست ، تا هزارتا حرف پشت سرم گفته نشود ،  

 به فضل الهی  نیازی به فروختن یک پر از نسلهایم را ندارم ، و همه میدانند بیشتر از 90 درصد خروسهایی که بیرون دادم هدیه کرده ام و در تمام در و دهاتهای این مملکت هم به خاطر دنبال مرغ و خروس گشتن  و پیدا کردن نسلهای بومی معروفم ، 

باز هم میگردم ، باز هم پیدا میکنم و میخرم ، و این عشق من است تا لحظه مرگ . این وبلاگ هم مال همه شماست و همیشه بعنوان یک خدمتگذار وظیفه میدانم که مرغ و خروسهای جنگی بومی ایران به شما معرفی کنم ، و با ساختار های واقعی خودشان و کسانی که ادعا میکنند اینها دورگ هستند ،  یاد قدیم بیافتند و درو دادن خروسهایشان از همین دورگها . 

آقای عزیز بنده شما را شناختم ، اگر اسم شما را نمیبرم حرمت نون ونمک است ،20 سال رفاقت است ، از زمانی که آن مرغ چیل را  به شما  کادو دادم  ، خروسهایتان درو ندادند و گرنه آنروز را بیاد بیاور که خروس 5 دونگ کهنه ات  به جوجه 7 ماهه نیو کاسلی جمشید درو داد و اصلا تعجب میکنم چه کسی پهلوی شما نشسته تا توی اینترنت بیایید ، متاسفانه در جملاتی که نوشته بودی و فقط من و شما میدانستیم شناختمتان ، هر وقت هم که خواستی دورگهای بنده در خدمت شما هستند ،قدری و ندید   

 

 با سپاس از سروران گرامی و عزیزم که با حضورشان در وبلاگ خودشان مایه سرفرازی این حقیرند،  

آقا بهزاد عزیز. در حقیقت آبریزش از چشم می تواند در اثر حساسیت خروس نسبت به عوامل طبیعی مانند گرده گلها و عوامل غیر طبیعی مانند دود و حتی بوی مشتقات نفتی هم باشد ، ولی انواعی  از بیماریها  هم می تواند موجب بروز این حالت شود و غالبا در این فصل توسط پرندگان وحشی انتقال پیدا میکنند ، در هر صورت این فصل ، فصل بروز بیماریهاست ، در موردی که شما مطرح نمودید مصرف آنتی هیستامین همراه آنتی بیوتیک بهترین راه درمان است  و در صورت تشدید بیماری و التهاب چشم از پمادهای استریل چشمی حتما استفاده کنید ،  

با این حال پر خوردگی به چشم هم ایجاد خارش و کف کردگی چشمها را نیز باعث میگردد.   

  آقا رضا عزیز  از اصفهان ، بنده هرچه تلاش نمودم نتوانستم در وبلاگ سپاهان لاری نظر خود را بگذارم ، در صورت صلاحدید شما این نظر را در وبلاگتان نشر نمایید ، این مورد که شما فرمودید در یکبار هیبرید گیری امکان پذیر نیست ولی طی چندین اختلاط ممکن است به آن برسید. از نژاد های ایرانی همین نژاد زنگباری را در دو مسیر پایه جنس نر نمایید بمنظور خار زنی و هدف زنی و بالا جنگی ،در یک پایه مرغ پامیری افغان متوسط ،و در  پایه دیگر مرغ بلند شمال هند را مبنا اصلاح نمایید. خروس بدست آمده از نسل مادری پامیری را با  شباهت به مادر با مرغ اردبیلی بدن دار اختلاط داده و در ظرف دیگر مرغ شبیه مادر شمال هند را با دشتیاری صابونی خروس مخلوط نمایید .و در آخر یک مرغ از اختلاط اول را با خروس اختلاط دوم و یک مرغ از اختلاط دوم را با خروس اختلاط اول آمیزش داده و در نهایت در میان جوجه های آنها گزینش بهترین مرغ خروس نموده و با اختلاط آنها در نسلهای بعدی با ایجاد 2 گله و حفظ  رنگ پر مورد نظر و صفات مطروحه را اخذ نمایید  

این نسل با سویه های مختلف میتواند یک ایده آل  باشد 

باید متذکر شوم این طرح  یک مثال از صدها طرح دیگر در رابطه با اصلاح ساختاری و رفتاری میباشد. به امید حق تا چند روز دیگر مقاله بسیار کاملی درباره جوجه کشی و اصلاح ساختاری و رفتاری منتشر خواهد شد که امیدوارم مقبول واقع گردد. 

مرغی عجیب

                        

 

این مرغ را یکی از دوستان برای بنده آورده بسیار عجیب و غریب است صدا و حرکاتش با مرغای معمولی یکم فرق داره ،