خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران
خروسهای جنگی ایرانی

خروسهای جنگی ایرانی

معرفی خصوصیات نژادهای طیور جنگی ایران

مقالاتی درباره تمرینات و آماده سازی خروس جنگی مقاله اول

                              مقدمه

همراهان عزیز ، بنده کوچکترین را قابل دانسته و مکرر درباره نحوه آماده سازی  و  تمرینات  خروس جنگی نظرم را جویا شده اند ، این حقیر هم از مطالعاتی که در اینباره داشته ام و  درسهایی که از استادان فن آموخته ام  ،به انضمام  تجربیات مختصر خودم مقالاتی را تقدیم حضور نمایم . 

امید دارم مورد قبول عزیزان خواننده گردد. 

 

مقاله اول: نحوه تغذیه  ،بخش  1

 

یکی از مهمترین موارد در آماده سازی خروسهای جنگی تغذیه است ، 

اگر این مهم به درستی انجام نگیرد خستگی و ناتوانی در مبارزه باعث شکست میگردد ، چه بسیار خروسهای ذات داری که با تغذیه غلط  صدمات  جسمی غیر قابل جبرانی خورده اند . 

اولین نکته مهم در تغذیه آناتومی بدنی  و نوع جنگ خروس می باشد مثلا خروسی  ذاتا دارای هیکلی کشیده و استخوانی و  نوع جنگ  کولی ده می باشد ، این خروس بعلت دوندگی بسیار در میدان اگر  اضافه وزن داشته باشد زودتر خسته میشود و توان استفاده از خستگی حریف را از دست میدهد و حتی ممکن است حریف از خستگی  این خروس استفاده نموده و .....................  

یا در مثال دیگر خروسی ذاتا دارای هیکل کشیده و استخوانی ، و  یوغ انداز است ، این خروس را اگر وزنش را بالا نبرند و قدرت هل دادن  و به زیر آوردن را نداشته و در یوغ اندازی کم میآورد و .......... 

 

در دومثال بالا دو خروس با  یک فیزیک بدنی در نظر گرفته شده با دو نوع جنگ متفاوت ،  

در خروس کولی ده شما باید  مقدار  ونوع غذا را با تمرینات و ورزشها جوری تنظیم نمایید .که خروس رو به ورزیدگی عضلانی برود ، نه حجیم نمودن عضلات که کالری کمتری به خاطر وزن کمش مصرف نماید و سرعت و طول مدت شگردش بالا برود  به این ترتیب حریف را خسته نموده و شروع به امتیاز گیری نماید و شانس برد ش را بیشتر کند. 

در خروس یوغ انداز شما باید مقدار و نوع غذا را با تمرینات و ورزشها جوری تنظیم نمایید . که خروس رو به پر حجم  و محکم شدن عضلات برود و قدرتش بیشتر شود ، به این ترتیب فشا ر بیشتر ی به حریف آورده و اجازه حرکت حریف راسلب مینماید و وبا تسلط به حریف  به راحتی وبا قدرت ضربات را وارد نموده و شانس بردش را بیشتر کند.   

 

در نتیجه برای هر خروس جنگی باید فرمول تغذیه خاص اعمال گردد که در بخش بعدی  کلیاتی در مورد آن به حضورتان تقدیم خواهم کرد. 

 

 

خروس کولی ده  =  خروسی که در مبارزه روبرو جنگی نمیکند و سر را زیر انداخته و  ازضربات نوک حریف فرار می نماید و غالبا قسمتی از وزن حریف بر بدنش سوار است ، واین کار را اینقدر ادامه داده تا حریف خسته یا گیج شده سپس بالا می آید و شگرد بالای خود را با چوب یا خار اعمال می نماید . 

 

خروس یوغ انداز =  خروسی که در مبارزه با فشار بدن وگردن سعی بر به زیر آوردن حریف نموده و گردن از بالا به دور گردن حریف بتاباند و با دست یا بی دست خار و چوب خود را اعمال نماید .

نظرات 28 + ارسال نظر
بهزاد چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام
این مطلبتون هم مثل بقیه خیلی خوب و جذاب است و سوالی داشتم
خروسی که تو مبارزه از با نوکش پشت گردن خروس حریف میگیره و بعد با پاهاش ضربه میزنه جزء کدام تقسیم بندی میشه و چه نوع تمیرناتی مفیده براش و آیا باید سبک وزن باشه یا نه!
باتشکر

نیما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ق.ظ http://www.cocker.blogfa.com/

سلام آقای ایلی.
واقعاً که مطلب جالب و ارزنده ای بود.اولین بار بود که چنین مطالب ارزشمندی را خواندم.انشاءا... که موفق باشید.
در پناه حق.

رضا یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام
ممنون از مطلب زیباتون . واقعا کامل و عالی بود مخصوصا که اصطلاحات کولی و یوغ انداز رو تعریف کردین تا ما مبتدی ها هم ازش سر در بیاریم.
لطفا ادامه بدین

کمال سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:12 ق.ظ

سلام خدمت همه دوستان
سوالی برام پیش اومده بود. می‌خواستم بدونم که ممکنه خروسی هر دو نوع شگرد کوله‌ده و یوغ رو داشته باشه و بسته به نوع حریف شگردش رو عوض کنه. به این خاطر سوال می‌کنم که خودم یکی از خروسام رو دو بار میدون بردم. میدون اول کاملا حریف رو یوغ کرد اما میدون دوم همه‌ش سرش رو انداخته بود زیر و دور خروس می‌گشت تا زمانی که حریف خسته شد و اونوقت اومد بالا و شروع کرد به پا زدن!

mehran جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:43 ب.ظ

سلام خروس من دیشب توجنگش دریک حرکت اشتباه یکزره
ازپوسته منقارش یکزره کنده شده میخواستم ببینم دوباره مثل اولش میشه (خواهشمیکنم هرکی چیزی دراین مورد میدونه بگه

سعید سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:30 ب.ظ

خیلی استفاده کردیم داداش ممنون

مهرداد شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:35 ب.ظ

سلام خروس من یوق اندازه و هکل خیلی درشتی داره نسبت ب قدش ک تقریبا 4دانگ هست اما موقع راه رفتن پاهاش ضعیفه لطفا بهم بگین چیکار کنم پاهاش محکم بشه ممنون

مهرداد شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:40 ب.ظ

سلام.من یه سوال داشتم خروس من 4دانگه خیلی درشته اما موقع کسو یا راه رفتن پاهاش میلرزه اما تو ضربه زدن پاهاش تاثیری نداره لطفا کمک کنین چجوری لرزش پاشو از بین ببرم.ممنون

برهان سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:45 ق.ظ

سلام. خسته نباشید!چندین ساله از یه ذات خروس جوجه میکشم چون عاشق نوع جنگشم.تورو میجنگه یعنی اگه خروسی قد بلند تر ازش باشه و یا هم قد باشه روبه رو بخاد باهاش بمونه یعنی صورت تو صورت بجنگه کارش یه ربعه تمومه!فقط برای پرریدن پاهاشو زمین میزاره واگرته رو زمین نمیمونه!3 دانگ هست! میخاستم بدونم چیکار کنم همیشه آماده باشه و به بهترین شکل ممکن خودش بجنگه؟

مسعوداز میناب یکشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:15 ق.ظ

بسیار مطالب خوبی بود انشالاه هفته دیگه بازی دارم وهمین چیز های که شما گفتید انجام میدهم

شهرام شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:10 ب.ظ

حیوانی دارم که از هرجای بند کنه چوب میزنه ولی بعد 20 دیقه زیر فشار کم میاره اشکل لش تو پاشه یا تو نفسش

به نام حق
با سلام
این مورد دلایل بسیاری دارد ، اضافه وزن ، برعکس ضعف بدنی ، نژاد ،آماده سازی غیر اصولی ، بیماری ، و............
با دقت بررسی نمائید به نتیجه میرسید

مهدی یکشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:37 ب.ظ

خیلی مطالب ارزشمندی بود مرسی از شما فقط یه سوال داشتم من خروسم خیلی چوب زنه و چهرو نیم دانگ هم قدشه اصلا خسته هم نمیشه ولی نمیدونم چرا تو دعوا خیلی کم از نوکش استفاده میکنه فقط چوب میزنه ممنون میشم جواب بدید

امیر چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:57 ب.ظ

خیلی ممنون از راهنمایی شما ی سوال داشتم خروس من نژاد دار واصیلهاما اول بازی خیته میشه و نفس کم میاره باید چکار کنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

به نام حق
باسلام ، بزودی در اینباره مقاله ای مینویسم

پویاابراهیمی چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:12 ب.ظ

سلام
پویا هستم از کرمان شهربابک.
مطالبت اموزنده بود .بهترین روش برای بزرگ کردن جوجه لاری
چیه؟ که سوختنی نشه و درشت بشه

به نام حق
با سلام ، ضمن عرض خیر مقدم ، تغذیه جوجه تا سه ماهگی مثل جوجه گوشتی باشه فقط از 45 روزگی میوه و سفیده تخم مرغ پخته رو قاطی غذاش کن

امید جباری جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام من یه خروس آخرش پر مرغی دارم که درحال عوض کردن موی بدنش است آیا راه حلی برای زود عوض کردن موی بدنش هست ازلحاظ خوراک. درضمن من همیشه گندم جلوشون میگذارم هرلحظه میخورند چه جوره؟

به نام حق
باسلام
خمیر ترش مخصوصا اگه با خمیر ارد جو باشه لک رو تشدید میکنه

سهیل سروری پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:25 ب.ظ

دمت گرم داداش عالی بود

ماهان دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:43 ب.ظ

سلام من چند تا جوجه لار لاری دارم دانه پارس براشون خوبه

به نام حق
با سلام ، دان پارس خوبه

مهدی صلاحی یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام من تازه خروس گرفتم یک ماهشه اگه میشه چگونگی تمرین دادان هم آموزش بدین

به نام حق
با سلام فعلا تابستان و فصل گرماست بهترین تمرین برای خروس استراحت و ماساژ و شنا کردن هستش

محمد شمس الدینی جمعه 12 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:33 ب.ظ

با سلام خروس ام میترسه بجنگه چکار کنم تا به جنگ بیاد؟

به نام حق
با سلام ، دلایل بسیاری برای سر نگرفتن خروس وجود داره ، عکس خروستون رو برام بفرستید ، تا نظر نهایی و واقعی رو خدمتتون عرض کنم

سرور شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:09 ق.ظ

روش یادگیری شگرد خروس

سرور چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:39 ق.ظ

اموزش و یادگیری خروس چوب زن

امیررضا یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:48 ب.ظ

یه جوجه دارم که نمیتونه رخ بجنگه ولی اصیله .چطوری میشه یادش داد که رخ بجنگه؟

به نام حق
باسلام ، باید تست بشه ، اگه عکس العمل به یاد گیری نشون بده بعد باید مراحل آموزش را پشت سر بگذارد ، بنده تا شگرد جنگی جوجه شما ، امادگی بدنی و هوشش را نبینم قضاوت درستی نمیتوانم انجام دهم

پویا دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:46 ب.ظ

سلام ممنون بابت مطالب خوبتون.اگه جوجه لاری رو از بچگی بندازیم دعوا واسه تمرین رو بزرگ شدنشون تاثیر داره؟ممکنه که کوچیک بمونن؟

به نام حق
باسلام ، البته به تغذیه ربط داره ولی جنگیدن جوجه ریز مسلما رشد و بدنش رو تحت تاثیر قرارمیده
ولی اگر از جوجه گی در رفتن یاد بگیره بعذا تو میدون فشار بهش بیاد در میره بیشتر خروسبازا میزارن خروس غرور بگیره تا توی میدون در نره
با این حال جوجه گی بهتر ه در آرامش باشه
البته خیلی از خروسبازای قدیمی که خروس ریز میجنگوندن از سن کم خروسو وادار به جنگیدن میکردن

محمد از صحنه جمعه 24 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام استاد...واقعا مطالب جالب و ارزنده ای دارید...ممنون که این مطالب را از عشقبازان دریغ نمیکنید

به نام حق
با سلام
انجام وظیفه کردم

مسعود پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:12 ق.ظ

میشه توضیح بدی بهم که خروس روچطور کسوکنم چون تازه رفتم خطشون ی جوجه هفت ماهه دارم به اسم ابرش مرمیدان زابل

به نام حق
باسلام
مبحث کسو یک بحث طولانی مطلبه و انشا الاه درباره اش عرایضی رو تقدیم میکنم

سید موسی مرتضوی دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام جوجه 6ماهه دارم اصلا سر نمیگره چیکارش کنم

به نام حق
با سلام سر نگرفتن تا یکسالگی هم مهم نیست

عرشیا سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 12:34 ق.ظ

خیلی مطلب خوبی بود من خورسم ۱ مترو ۱۰ سانت قد داره و در چنگ و قمار اول شدم

محمدرضا پورمحمد دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام
من شنیدم میگن اگه خروسی رو در جای تاریکی بگزارید و فقط در دوروز دو دقیقه جلوی آفتاب بگزارید وبهش گوشت گنجشک بدین وخونشو بدین بخوره وزیر پاش پنبه وسل کنی تا سریع بدوه قویع میشه و جنگی میشه آیا درسته نظر شما چیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد